Party in the USA - Reisverslag uit Ladera Ranch, Verenigde Staten van Lynn Pauwels - WaarBenJij.nu Party in the USA - Reisverslag uit Ladera Ranch, Verenigde Staten van Lynn Pauwels - WaarBenJij.nu

Party in the USA

Blijf op de hoogte en volg Lynn

09 Mei 2016 | Verenigde Staten, Ladera Ranch

Bijna onbeschrijfelijk was het gevoel dat ik kreeg toen ik van vliegveld LAX de bus naar mijn hostel nam. Ik zeg bijna, want als afgestudeerd journaliste ga ik natuurlijk wel een poging wagen. Starstruck. Daarmee is het te vergelijken. In dit geval was het niet mijn grootste held die me ietwat verlegen maakte, maar het was het land waarvan ik zo onder de indruk was. Het voelde namelijk alsof ik figureerde op een filmset. Direct viel mij de verdeeldheid tussen rijk en arm op. De duurste auto's raasden over een weg die werd omgeven door daklozen en tentenkampen. Iets waar ik later nog veel vaker mee geconfronteerd zou worden. Eenmaal aangekomen in mijn hostel in Hollywood besloot ik te gaan slapen. Een beetje bijslapen was niet verkeerd.

Wat een anticlimax die Walk of Fame. Zonder het door te hebben liep ik al zeker een paar minuten over de beroemde 'sterren'. Pas toen ik mijn voorganger geïnteresseerd naar beneden zag kijken, besefte ik me waar ik liep. De Walk of Fame was veel langer dan ik dacht. Iets wat de exclusiviteit ervan af haalt. Een wandeling over de fameuze naamplaatjes is tevens een toer langs alle daklozen die zich verzameld hebben op de stoep. Als ze niet hardop tegen zichzelf praten, liggen ze wel ergens languit te slapen. Ook dat haalt alle glamour uit Hollywood Boulevard. Een wandeling richting the Hollywood sign maakte daarentegen alles weer goed. Het gaf me een prachtig uitzicht over LA. Terug in het hostel maakte ik mij klaar voor de pub crawl dat het hostel organiseerde. Het beloofde een avond vol 'oh my gods' te worden.

"Come on guys", riep het meisje dat de tour leidde. Na drie verschillende clubs in Hollywood te hebben bezocht, werd het blijkbaar tijd voor wat hip hop muziek. Niet wetende dat ik de videoclip van 50 Cent zou betreden. Althans zo voelde het. Er hing een waas van rook over de club. Wiet om precies te zijn. Ik moest best even wennen aan het beeld van rokende mensen in een discotheek, laat staan dat het joints waren. Iedereen om mij heen zag eruit als een beroemde gangster rapper. Gouden kettingen, ringen om iedere vinger en gouden tanden leken de dresscode. Iets waar ik me duidelijk niet aan gehouden had. Als enige blanke blondine viel ik behoorlijk buiten de boot. Maar dat maakte me niet uit, ik genoot met volle teugen van dit aanzicht. Ik kreeg de zoveelste realitycheck: I'm in America 'bitch', (om maar even in karakter te blijven).

De afgelopen dagen was ik in Orange County. Ik kon terecht bij Jeff, de Amerikaanse vriend van mijn vriendin. Samen met hem reisden we dit weekend af naar het zonnige Palm Springs. Daar heb ik gezien hoe Amerikanen kunnen feesten, niet mis kan ik vertellen. Nu ben ik even terug in OC en vertrek ik woensdag weer alleen naar San Diego. Maar eerst word ik nog getrakteerd op een heuse 'bonfire at the beach'. Ik ga alvast op zoek naar 'smores', hoe Amerikaans kun je het hebben...


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ladera Ranch

Lynn

Een jaar na het behalen van mijn journalistiek diploma besluit ik een van mijn grootste/ stoutste dromen te laten uitkomen. Reizen door het land dat ik ken uit de talloze films en series... the United States of America. Deze 'ongelofelijke reis' om in mijn jeugdtermen te spreken, leg ik helemaal alleen af. Hoe immens klein of 'on top of the world' ik mij zal voelen, zal ik van mij afschrijven op deze blog. Dus volg Lynninthestates om op de hoogte te blijven van al mijn Bassie en Adriaan avonturen.

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 2951

Voorgaande reizen:

03 Mei 2016 - 01 Juli 2016

My American dream

Landen bezocht: